Ο «ΚΕΦΑΛΟΣ - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» έχει ξεκινήσει μία νέα δράση με τίτλο: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ» (ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ 4ο ΤΟΜΟ γίνονται δεκτές έως τις 31/12/2020 - ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ: ΕΔΩ) και προσκαλεί όλους τους Λογοτέχνες, Ποιητές και Συγγραφείς να συμμετάσχουν σ' αυτήν. Σκοπός της εν λόγω δράσης είναι η προβολή μέσω αφιερωμάτων και συνεντεύξεων των σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών, Ποιητών και Συγγραφέων, είτε έχουν εκδώσει κάποιο βιβλίο είτε όχι και η δημιουργία του τέταρτου τόμου της «Εγκυκλοπαίδειας των Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών», η οποία έχει συσταθεί σε μία ανεξάρτητη ιστοσελίδα με τη μορφή ηλεκτρονικών τόμων και την έκδοση δωρεάν e-book.
Στη σημερινή μας παρουσίαση στα πλαίσια της δράσης: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», θα σας παρουσιάσουμε τον λογοτέχνη, Αποστόλη Ζυμβραγάκη, ο οποίος συμμετέχει στην «Εγκυκλοπαίδεια Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών» και απάντησε στις ερωτήσεις του Δημοσιογράφου, Λογοτέχνη και Εκδότη του Περιοδικού Κέφαλος, κ. Πλούταρχου Πάστρα, για το λογοτεχνικό του έργο, τα βιβλία και τη λογοτεχνία.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΖΥΜΒΡΑΓΑΚΗ
1. Αν έπρεπε να δώσετε έναν ορισμό για τη λογοτεχνία, ποιος θα ήταν αυτός;
Λογοτεχνία είναι ο τρόπος που βρήκε ο άνθρωπος για να κάνει τη ζωή αθάνατη.
2. Τι μπορεί να προσφέρει η λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;
Σ’ έναν κόσμο απίστευτα τεχνοκρατικό, σ’ έναν κόσμο δίχως ενσυναίσθηση, η λογοτεχνία προσφέρει τη συγκίνηση που εκλείπει κι εξισορροπείται το ανθρωπιστικό μας έλλειμμα. Όσο υπάρχει λογοτεχνία θα υπάρχουν άνθρωποι.
3. Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;
Η εύκολη απάντηση είναι να υποστηρίξουμε ότι ο κόσμος δεν διαβάζει πια ή ότι δεν υπάρχουν πλέον ικανοί λογοτέχνες. Ωστόσο, προσωπικά θεωρώ πως οι σημερινοί Έλληνες ποιητές είναι εξαιρετικοί και πιστεύω πως τόσο από ανάγκη όσο και από κουλτούρα, εκεί έξω υπάρχει ένα μεγάλο αναγνωστικό κοινό. Όμως, είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο, στο οποίο κυριαρχεί η δύναμη της εικόνας του διαδικτύου. Κάποτε, όταν η επανάσταση ήταν το βιβλίο, οι περισσότεροι διάβαζαν με μανία. Πλέον, βρισκόμαστε στην ψηφιακή επανάσταση, οπότε η πλειονότητα ασχολείται πολύ με τα ηλεκτρονικά μέσα. Αργά ή γρήγορα οι λογοτέχνες θα προσαρμοστούν στην πραγματικότητα που διαμορφώνεται και θα χρησιμοποιήσουν τα νέα μέσα, ώστε να κερδίσουν ξανά την αναγνωσιμότητα που είχαν οι παλαιότεροι. Γι’ αυτό και θεωρώ πως το μέλλον της λογοτεχνίας βρίσκεται στην αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων και την επανένταξη των ποιητών στην καθημερινότητα των αναγνωστών.
4. Και τώρα μία δύσκολη ερώτηση. Τι σημαίνει για σας ποίηση;
Επιτρέψτε μου να σας απαντήσω με έναν στίχο από το ποίημα μου «Αξίζει»:
Αξίζει να υπάρχει ποίηση
για καθεμία σπίθα
που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά
σε κάθε ξερή συνείδηση.
Αυτό είναι, λοιπόν, η ποίηση, η σπίθα που θα προκαλέσει τη φωτιά, η οποία θα μας φωτίσει, θα μας ζεστάνει ή ακόμα και θα μας κάψει.
5. Πότε ξεκινήσατε ν’ ασχολείστε με την τέχνη του λόγου και ποιος ήταν ο λόγος που σας παρότρυνε;
Από μικρό παιδί θυμάμαι τον εαυτό μου να εκφράζομαι ποιητικά. Ύστερα, στις σπουδές μου στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, δέχθηκα όλα αυτά τα ερεθίσματα, ώστε να ασχοληθώ με την τέχνη του λόγου πιο συστηματικά.
6. Γιατί γράφετε;
Το ερώτημα είναι «γιατί δεν γράφετε;». Έξω μας και μέσα μας συμβαίνουν τόσα πράγματα, που είναι αδιανόητο να τα κρατάμε κλειδωμένα στο υποσυνείδητό μας. Το γράψιμο είναι το κλειδί που θα ξεκλειδώσει όλες αυτές τις ενδόμυχες σκέψεις που επιβαρύνουν την ψυχική μας υπόσταση. Όσο περισσότερο γράφεις, τόσο περισσότερο ελαφρώνεις.
7. Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής σας;
Οτιδήποτε με συγκινεί. Μία όμορφη εικόνα, μία όμορφη ανάμνηση, μία άσχημη εικόνα, μία άσχημη ανάμνηση. Τα πάντα μπορούν να γίνουν ποίημα, αρκεί να τα δεις με μια διαφορετική οπτική γωνία. Κράτα τα μάτια σου ανοιχτά, αλλά κοίτα κάτι πίσω από αυτό που βλέπεις και θα εμπνευστείς από πράγματα που μέχρι τότε μπορεί και να μην έδινες σημασία.
8. Με ποιο λογοτεχνικό είδος ασχολείστε περισσότερο;
Έχω δοκιμάσει να γράψω διάφορα είδη, αλλά με γοητεύει περισσότερο η ποίηση. Βρίσκω τη συμπύκνωση υψηλών νοημάτων σε λίγες μόνο γραμμές ιδιαίτερα συναρπαστική.
9. Μιλήστε μας για το λογοτεχνικό σας έργο.
Στο έργο μου προσπαθώ να παντρέψω τη λογοτεχνία με την ψηφιακή ενασχόληση της νέας γενιάς. Γι’ αυτό και δραστηριοποιούμαι κυρίως στην έκδοση ψηφιακών βιβλίων. Ήδη έχουν εκδοθεί ψηφιακά οι ποιητικές συλλογές «Πένα πανδαμάτειρα» (2019), «Ενός λεπτού κραυγή (2019) και «Στα χρόνια του κορωνοϊού» (2020), ενώ το 2014 εκδόθηκε ψηφιακά το μυθιστόρημα «Η πραγματικότητα μιας φανταστικής ζωής». Τα βιβλία διατίθενται δωρεάν σε ψηφιακή μορφή μέσω του e-didaskalia.blogspot.gr και ήδη έχουν ξεπεράσει τις 70.000 αναγνώσεις.
10. Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο σας βιβλίο που έχει τίτλο: «Στα χρόνια του κορωνοϊού».
Πρόκειται για μια ποιητική συλλογή που γράφτηκε και εκδόθηκε ψηφιακά κατά τη διάρκεια της τρίμηνης καραντίνας. Τα ποιήματα όλα είναι εμπνευσμένα από τον πανελλαδικό εγκλεισμό που επιβλήθηκε ως μέτρο αντιμετώπισης κατά του κορωνοϊού και εκφράζουν το σύνολο των ψυχολογικών και συναισθηματικών μεταπτώσεων που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της ιδιαίτερης περιόδου. Το βιβλίο μπορούν να το βρουν και να το διαβάσουν όλοι δωρεάν από εδώ: https://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/sta-xronia-tou-korwnoiou.html
11. Ποια είναι η αγαπημένη σας ώρα μέσα στην ημέρα που κάθεστε και γράφετε;
Δεν υπάρχει ωράριο στην ποίηση. Πολλές φορές μου έρχονται στο μυαλό στίχοι ακόμη και την ώρα που οδηγάω. Η έμπνευση σε βρίσκει μόνη της, δεν την κυνηγάς εσύ.
12. Πως είναι η ζωή ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης;
Η κρίση γεννάει και ευκαιρίες. Ειδικά για έναν λογοτέχνη που εμπνέεται από τον κόσμο, τα χρόνια αυτά προσφέρονται για πολυποίκιλη έμπνευση. Επίσης, ο σημερινός λογοτέχνης έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει εύκολα τα έργα του μέσω του διαδικτύου. Ωστόσο, στον λογοτέχνη της κρίσης δεν δίνεται μία βασική ευκαιρία: να εκδώσει έντυπα τα πονήματά του. Έτσι, ενώ υπάρχουν πολλοί και εμπνευσμένοι λογοτέχνες, ελάχιστοι μπορούν να εκδώσουν ένα έντυπο βιβλίο. Επομένως, υπάρχει έντονη η αντίφαση στη ζωή του σύγχρονου λογοτέχνη, που μπορεί να τον οδηγήσει μέχρι και στη ματαιότητα.
13. Πως θα χαρακτηρίζατε τη λογοτεχνική παραγωγή σήμερα;
Δυστυχώς, υπάρχουν αρκετοί εκδοτικοί οίκοι που λειτουργούν περισσότερο ως επιχειρήσεις και λιγότεροι ως φορείς παιδείας. Οπότε, παρατηρείται το εξής εκδοτικό φαινόμενο: να πληρώνουν οι συγγραφείς την αυτοέκδοσή τους. Απόρροια αυτού είναι η ύπαρξη λογοτεχνικής παραγωγής που δεν χαρακτηρίζεται για την αξία της, αλλά για τη δυνατότητα που έχει ο εκάστοτε συγγραφέας να επιμεριστεί τα έξοδα έκδοσης, κάτι που πολλές φορές υποβαθμίζει την ποιότητα της λογοτεχνίας.
17. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;
19. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;
Δυστυχώς, υπάρχουν αρκετοί εκδοτικοί οίκοι που λειτουργούν περισσότερο ως επιχειρήσεις και λιγότεροι ως φορείς παιδείας. Οπότε, παρατηρείται το εξής εκδοτικό φαινόμενο: να πληρώνουν οι συγγραφείς την αυτοέκδοσή τους. Απόρροια αυτού είναι η ύπαρξη λογοτεχνικής παραγωγής που δεν χαρακτηρίζεται για την αξία της, αλλά για τη δυνατότητα που έχει ο εκάστοτε συγγραφέας να επιμεριστεί τα έξοδα έκδοσης, κάτι που πολλές φορές υποβαθμίζει την ποιότητα της λογοτεχνίας.
14. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός Best Seller;
Δεν έχω ακόμη κάποιο best seller, οπότε δεν νομίζω πως είμαι ο καλύτερος να σας δώσω τέτοια μυστικά.
15. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;
Είμαι υπέρ και των δύο βιβλίων και δεν κάνω κανέναν διαχωρισμό. Το περιεχόμενο και η ποιότητά του έργου δεν αλλάζει. Αυτό που αλλάζει είναι το μέσο. Είμαι της άποψης πως σήμερα πρέπει να εκμεταλλευτούμε όλα τα μέσα που δίνονται, ώστε να προωθηθεί η λογοτεχνία και να προσεγγίσει και τη νέα γενιά.
16. Ποια συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο λογοτέχνη;
Να μην απογοητευτεί από τους εκδότες και να συνεχίσει να εκφράζει τον εσωτερικό του κόσμο. Να αποφύγει τη ματαιότητα που δημιουργούν οι συνθήκες και να πιστέψει στην αξία του έργου του. Αργά ή γρήγορα θα δικαιωθεί.
Πρόσφατα, τελείωσα τη δίτομη συλλεκτική έκδοση όλων των ποιημάτων του Τίτου Πατρίκιου από τις εκδόσεις «Κίχλη».
18. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Από ποιητές δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω τον Καβάφη, τον Πατρίκιο, τον Χριστιανόπουλο, αλλά και τη Δημουλά, οι οποίοι πιστεύω πως –καθένας με τον τρόπο του- έχουν επηρεάσει και έχουν διαμορφώσει τη σημερινή ελληνική ποιητική παραγωγή. Από πεζογράφους λατρεύω τον Καζαντζάκη και τον Λουντέμη. Θεωρώ πως αυτοί οι δύο συγγραφείς έχουν εμβέλεια που ξεπερνάει κατά πολύ τα ελληνικά σύνορα.
Από ποίηση τα άπαντα του Καβάφη και από πεζογραφία το «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» του Νίκου Καζαντζάκη.
20. Τελευταία ερώτηση. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο της λογοτεχνίας;
Πολύ απλά: να είμαστε καλά, να γράφουμε, να διαβάζουμε και να διαβαζόμαστε.
* * *
Μάσκες
(του Απόστολου Ζυμβραγάκη)
Έφτασε η εποχή που οι άνθρωποι
κυκλοφορούν με μάσκες.
Τους κοιτώ και αναρωτιέμαι:
Είναι αποκριές;
Είναι άρρωστοι;
Είναι φοβισμένοι;
Μπα!
Τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα
και ανακαλώ μία-μία τις εμπειρίες μου
πάντα οι άνθρωποι φορούσαν μάσκες.
Ώρα μηδέν
(του Απόστολου Ζυμβραγάκη)
Δίπλα μας γεννιούνται παιδιά
σε ερείπια
βομβαρδισμένων μαιευτηρίων.
Μεγαλώνουν βυζαίνοντας αίμα
από τα στήθια
των νεκρών μητέρων τους.
Παίζουν με ματωμένες σφαίρες
εμποτισμένες από τα σώματα
των σκοτωμένων πατέρων τους.
Μαθαίνουν τα πρώτα τους γράμματα
διαβάζοντας ημερήσια κηδειόχαρτα
με την ελπίδα να μη βρουν εκεί
τον αγνοούμενο αδερφό τους.
Δίπλα μας πνίγονται παιδιά
σε θάλασσα πλαστής ελπίδας,
ακίβδηλου υγρού νεκροταφείου
απεγνωσμένων ψυχών.
Ευτυχώς, δίπλα μας.
Κι έτσι, ατάραχοι
γυρίζουμε την πλάτη και το βλέμμα
ατενίζοντας ανέμελοι προς την άλλη μεριά
και συνεχίζουμε την ονειροπόληση
της δυτικής ευδαιμονίας.
Τα σκυφτά κεφάλια
(του Απόστολου Ζυμβραγάκη)
Από μικρός φοβόμουν το σκοτάδι.
Μέχρι που μια μέρα σήκωσα κεφάλι
και είδα πως το απόλυτο σκότος
φανερώνει τα λαμπρότερα άστρα.
Από τότε φοβάμαι τα σκυφτά κεφάλια.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΖΥΜΒΡΑΓΑΚΗ
Ονοματεπώνυμο: Ζυμβραγάκης Αποστόλης
Ημερομηνία γέννησης: 19/03/1988
Ιστοσελίδα: http://e-didaskalia.blogspot.gr
1. ΣΠΟΥΔΕΣ
α. Μεταπτυχιακό M.Ed. στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση του διατμηματικού προγράμματος Πανεπιστημίου Πατρών και Πανεπιστημίου Λευκωσίας.
β. Πτυχίο του τμήματος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας με κατεύθυνση Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
γ. Πτυχίο European Computer Driving Licence για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
δ. Πτυχίο Competency in English as second language from the University of Michigan για την αγγλική γλώσσα.
2. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
α. 2013 - σήμερα: Φιλόλογος στον φροντιστηριακό όμιλο «Πουκαμισάς» με ειδίκευση στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία του Λυκείου και στα φιλολογικά μαθήματα του Γυμνασίου.
β. 2013 - σήμερα: Σύμβουλος καθηγητής στα παιδιά του Γυμνασίου του φροντιστηρίου «Πουκαμισάς» στη Νίκαια και στη Νέα Σμύρνη.
γ. 2013 - σήμερα: Παράδοση διαδικτυακών φιλολογικών μαθημάτων σε Έλληνες του εξωτερικού και απομακρυσμένων περιοχών μέσω skype.
δ. 2011 - σήμερα: Εφαρμογή ψηφιακής πλατφόρμας ηλεκτρονικού σχολείου στο http://e-didaskalia.blogspot.com.
ε. 2006 - σήμερα: Ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου και προετοιμασία υποψηφίων μαθητών για Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
στ. 2011 - σήμερα: Αρθογραφία στη στήλη «Γλωσσικά λάθη» (http://e-didaskalia.blogspot.gr/search/label/Γλωσσικά λάθη), στην οποία έχουν αναλυθεί περισσότερες από 500 περιπτώσεις λανθασμένης χρήσης της ελληνικής γλώσσας.
ζ. 2017 – σήμερα: Έκδοση και επιμέλεια ψηφιακών βιβλίων μαθητών με σκοπό την περαιτέρω ενασχόλησή τους με την ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία.
η. 2017: Φιλολογική επιμέλεια στο λογοτεχνικό βιβλίο «Όταν οι δαίμονες κοιμούνται» της Χριστίνας Κατσαρά, εκδόσεις «Οσελότος», ISBN 978-960-564-482-6.
θ. Φεβρουάριος 2014: Συνεργασία με την Πρεσβεία της Ελλάδος στη Μαδρίτη για την προβολή της Οδύσσειας οπτικοποιημένης στο Δημόσιο Σχολείο της ευρύτερης περιοχής της Μαδρίτης C.E.I.P. Canada Real. Σχετική ανακοίνωση της Πρεσβείας: http://www.mfa.gr/spain/presveia/news/epistole-tou-demotikou-skholeiou-tes-madrites-ceip-canada-real-pros-ton-presbu-phragkisko-berro.html . Σχετική ανακοίνωση του σχολείου: www.educa2.madrid.org-web/centro.cp.canadareal.colladovillalba
ι. 2014: Συγγραφή εκπαιδευτικών βοηθημάτων Νεοελληνικής Γλώσσας Β' και Γ' Γυμνασίου για τις εκδόσεις «Πουκαμισάς».
ια. 2013: Πιστοποίηση εγκεκριμένης αναγγελίας έναρξης ασκήσεως επαγγέλματος διδασκαλίας Φιλολόγου ΠΕ02 για φροντιστήρια και κατ' οίκον διδασκαλία με αριθμό πρωτοκόλλου 26363.
ιβ. Χειμώνας 2013: Συμμετοχή σε εκπαιδευτικά σεμινάρια διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας για τη Γ' Λυκείου.
ιγ. Σεπτέμβριος 2013: Συνεργασία με την European Networking Consultants για την εγκατάσταση του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού του http://e-didaskalia.blogspot.gr
ιδ. Καλοκαίρι 2012: Δημιουργική απασχόληση ηλεκτρονικής διδασκαλίας των
παιδιών των δημοτικών σχολείων του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη μέσω του http://e-didaskalia.blogspot.com στο πρόγραμμα του Δήμου «Καλοκαίρι στην πόλη μου».
3. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
α. Δημιουργός και διαχειριστής της «Ηλεκτρονικής Διδασκαλίας», ενός ιστολογίου με πλούσιο και δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό, όπως λύσεις των ασκήσεων των σχολικών βιβλίων, κριτήρια αξιολόγησης, επαναληπτικές ασκήσεις εμπέδωσης, εκπαιδευτικά παιχνίδια, σχεδιαγράμματα μαθημάτων, εκπαιδευτικά βίντεο, συμβουλές διδασκαλίας και άλλα πολλά, κατάλληλα για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Το http://e-didaskalia.blogspot.com συμβάλλει καθημερινά στην εκπαίδευση χιλιάδων μαθητών, προσφέροντας δωρεάν πρόσβαση σε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό όλων των μαθημάτων από την Α’ Δημοτικού ως τη Γ’ Λυκείου. Γρήγορα έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή ιστολόγια της χώρας και σημείο αναφοράς για την εφαρμογή ψηφιακού σχολείου μέσω ηλεκτρονικών μέσων, με συνολικές προβολές σελίδας που ξεπερνούν τις 100.000.000 και με επισκεψιμότητα που αγγίζει τους 100.000 χρήστες καθημερινά. Ταυτόχρονα οι σελίδες της Ηλεκτρονικής Διδασκαλίας στο facebook, στο instagram και το twitter απαριθμούν περίπου 170.000 θαυμαστές. Οι καλές κριτικές πολλών αξιόλογων ανθρώπων από τον χώρο της εκπαίδευσης και τα εκατοντάδες ενθουσιώδη σχόλια των αναγνωστών έρχονται σαν επιστέγασμα της λαμπρής πορείας που διαγράφει η ιστοσελίδα στον κόσμο του διαδικτύου.
β. Δημιουργός και διαχειριστής του ιστολογίου http://onomatologio.blogspot.gr, μιας προσπάθειας καταγραφής όλων των ελληνικών ονομάτων με τις επίσημες εορτές και τις σημασίες τους. Ήδη στο εν λόγω ιστολόγιο είναι καταγεγραμμένα περισσότερα από 20.000 ελληνικά ονόματα.
γ. Συγγραφή ποιημάτων και μυθιστορημάτων. Ήδη έχουν εκδοθεί ψηφιακά οι ποιητικές συλλογές «Πένα πανδαμάτειρα» (2019), «Ενός λεπτού κραυγή (2019) και «Στα χρόνια του κορωνοϊού» (2020), ενώ το 2014 εκδόθηκε ψηφιακά το μυθιστόρημα «Η πραγματικότητα μιας φανταστικής ζωής». Τα βιβλία διατίθενται δωρεάν σε ψηφιακή μορφή μέσω του e-didaskalia.blogspot.gr και ήδη έχουν ξεπεράσει τις 70.000 αναγνώσεις.
δ. Ψηφιοποίηση και έκδοση βιβλίων για τις εκδόσεις «e-didaskalia». Τον Δεκέμβριο του 2017 έγινε ψηφιοποίηση και έκδοση του βιβλίου «Μια χριστουγεννιάτικη ιστορία» του Κάρολου Ντίκενς, τον Απρίλιο του 2018 έγινε ψηφιοποίηση και έκδοση του βιβλίου «Πασχαλινά διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και τον Ιανουάριο του 2019 έγινε ψηφιοποίηση και έκδοσή του βιβλίου «Πρωτοχρονιάτικα διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Περιμένουμε τις απόψεις σας!