΄
Ο «ΚΕΦΑΛΟΣ - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς» έχει ξεκινήση μία νέα δράση με τίτλο: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ» (ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ 4ο ΤΟΜΟ γίνονται δεκτές έως τις 31/12/2020 - ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ: ΕΔΩ) και προσκαλεί όλους τους Λογοτέχνες, Ποιητές και Συγγραφείς να συμμετάσχουν σ' αυτήν. Σκοπός της εν λόγω δράσης είναι η προβολή μέσω αφιερωμάτων και συνεντεύξεων των σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών, Ποιητών και Συγγραφέων, είτε έχουν εκδώσει κάποιο βιβλίο είτε όχι και η δημιουργία του πρώτου τόμου της «Ηλεκτρονικής Εγκυκλοπαίδειας των Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών», η οποία έχει συσταθεί σε μία ανεξάρτητη ιστοσελίδα με τη μορφή ηλεκτρονικών τόμων και την έκδοση δωρεάν e-book.
Στη σημερινή μας παρουσίαση στα πλαίσια της δράσης: «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ», θα σας παρουσιάσουμε τον λογοτέχνη, Δημήτρη Γεωργ, ο οποίος συμμετέχει στην «Εγκυκλοπαίδεια Σύγχρονων Ελλήνων Λογοτεχνών» και απάντησε στις ερωτήσεις του Δημοσιογράφου, Λογοτέχνη και Εκδότη του Περιοδικού Κέφαλος, κ. Πλούταρχου Πάστρα, για το λογοτεχνικό του έργο, τα βιβλία και τη λογοτεχνία.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΕΩΡΓΑ
1. Αν έπρεπε να δώσετε έναν ορισμό για τη λογοτεχνία, ποιος θα ήταν αυτός;
Η τέχνη του λόγου, η πνευματική ιδιαιτερότητα, η γνώση και το ταλέντο του λογοτέχνη.
2. Τι μπορεί να προσφέρει η λογοτεχνία στο σύγχρονο άνθρωπο;
Γνώση – Πλούσια συναισθήματα – Κρίση - Μόρφωση.
3. Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;
Επειδή η ζωή μας, ειδικά στη δυτική κοινωνία, που τείνει να γίνει παγκοσμιοποιημένη, δέχεται το βομβαρδισμό της επιστημονικής εξέλιξης, μειώνονται οι πνευματικές ανάγκες του ανθρώπου και τα αντίστοιχα συναισθήματα του.
4. Και τώρα μία δύσκολη ερώτηση. Τι σημαίνει για σας ποίηση;
Μια συμπύκνωση έκφρασης εννοιών και συναισθημάτων.
5. Πότε ξεκινήσατε ν’ ασχολείστε με την τέχνη του λόγου και ποιος ήταν ο λόγος που σας παρότρυνε;
Η ανάγκη μου και η θέληση να ξορκίσω όλους τους δαίμονες που με κυνηγούσαν και είχαν δημιουργήσει στεγανά στη ψυχή μου βρήκαν διέξοδο στη μέση της θάλασσας.
6. Γιατί γράφετε;
Για τους παραπάνω λόγους και πλέον από ευχαρίστηση.
7. Ποια είναι η πηγή της έμπνευσής σας;
Στα πρώτα βιβλία μου που ενσωματώθηκαν σε τετραλογία η βάση της ήταν η τραγική, αληθινή και μυθιστορηματική ιστορία της οικογένειας μου.
Μετά από την τετραλογία μου, ακολούθησαν άλλα τέσσερα μυθιστορήματα, με διαφορετική έμπνευση, όπως, ιστορικό, πολιτικό, κατασκοπευτικό, κοινωνικό περιεχόμενο.
Μετά από την τετραλογία μου, ακολούθησαν άλλα τέσσερα μυθιστορήματα, με διαφορετική έμπνευση, όπως, ιστορικό, πολιτικό, κατασκοπευτικό, κοινωνικό περιεχόμενο.
8. Με ποιο λογοτεχνικό είδος ασχολείστε περισσότερο;
Θέλω να δοκιμαστώ σε κάθε είδος, θα δω τις δυνατότητες μου σε ένα προσεχή μου έργο που με «προκαλεί» γιατί πρέπει να ξεπεράσω τη γήινη και προσωπική μου φαντασία.
9. Μιλήστε μας για το λογοτεχνικό σας έργο.
Μια ανθρώπινη ιστορία 196 ετών, γράφτηκε για τόσο διαφορετικούς ανθρώπους, από τόσο διαφορετικές πατρίδες, από γεννήτορες, από μήτρες, από έρωτα, από αισθήματα αγάπης και μίσους, από τραγωδίες, από την ανθρώπινη αέναη συνέχεια όπου ακόμη και το φαντασιακό είναι μέρος της.
Οι Θεοί δεν ευθύνονται μόνο, για τις πράξεις αυτών που έχουν το δικαίωμα της επιλογής.
Και οι ήρωες μου αληθινοί ή φανταστικοί, ακόμη και πνεύματα δεν είχαν επιλογή. Ή είχαν και εγκλωβίστηκαν προδίδοντας το θείο της φύσης;
Ποιος είναι ο κριτής;
Γιατί επιλέχτηκα να μη περάσω καλά;
Με τι αντίτιμο θα φύγω από αυτή τη ζωή;
Γιατί οι απόγονοι μου να ακολουθήσουν την πικρή πλευρά της δικής μου;
Γιατί εγώ προσπαθώ με επιμονή και αυτοκαταστροφή να μοιάσω στους προγόνους μου;
Γιατί το γέλιο, η χαρά, η ευτυχία να είναι τόσο τσιγκούνικες για όλους μας;
Ή δεν είναι;
Όοοχι!!
Το γέλιο, η χαρά, η ευτυχία είναι μέσα μας, μπορούμε να τα νιώσουμε και να τα βάλουμε στη ζυγαριά που πρέπει και απαιτείται να γείρει από τη πλευρά τους.
Ο πόνος, ο οποιοσδήποτε, η τραγωδία η οποιαδήποτε, δεν πρέπει να γείρουν τη ζυγαριά προς το μέρος τους.
10. Πείτε μας λίγα λόγια για το τελευταίο σας βιβλίο που έχει τίτλο: «Αλύτρωτα Πνεύματα».
Τα «Αλύτρωτα Πνεύματα» είναι και το 4ο της τετραλογίας μου. Το βιβλίο ενσωματώνει την πανανθρώπινη κραυγή: Πως να διαχειριστώ τη ζωή μου, αφού δεν επιλέχτηκα να περάσω καλά.
Οι Θεοί δεν ευθύνονται μόνο, για τις πράξεις αυτών που έχουν το δικαίωμα της επιλογής.
Και οι ήρωες μου αληθινοί ή φανταστικοί, ακόμη και πνεύματα δεν είχαν επιλογή. Ή είχαν και εγκλωβίστηκαν προδίδοντας το θείο της φύσης;
Ποιος είναι ο κριτής;
Γιατί επιλέχτηκα να μη περάσω καλά;
Με τι αντίτιμο θα φύγω από αυτή τη ζωή;
Γιατί οι απόγονοι μου να ακολουθήσουν την πικρή πλευρά της δικής μου;
Γιατί εγώ προσπαθώ με επιμονή και αυτοκαταστροφή να μοιάσω στους προγόνους μου;
Γιατί το γέλιο, η χαρά, η ευτυχία να είναι τόσο τσιγκούνικες για όλους μας;
Ή δεν είναι;
Όοοχι!!
Το γέλιο, η χαρά, η ευτυχία είναι μέσα μας, μπορούμε να τα νιώσουμε και να τα βάλουμε στη ζυγαριά που πρέπει και απαιτείται να γείρει από τη πλευρά τους.
Ο πόνος, ο οποιοσδήποτε, η τραγωδία η οποιαδήποτε, δεν πρέπει να γείρουν τη ζυγαριά προς το μέρος τους.
Τα «Αλύτρωτα Πνεύματα» είναι και το 4ο της τετραλογίας μου. Το βιβλίο ενσωματώνει την πανανθρώπινη κραυγή: Πως να διαχειριστώ τη ζωή μου, αφού δεν επιλέχτηκα να περάσω καλά.
11. Ποια είναι η αγαπημένη σας ώρα μέσα στην ημέρα που κάθεστε και γράφετε;
Πάντα τα πρωινά μετά τις 7 π.μ.
12. Πως είναι η ζωή ενός λογοτέχνη στα χρόνια της κρίσης;
Σε μια άλλη συνέντευξη μου σε γνωστή εφημερίδα, ερωτήθηκα ποια είναι η επόμενη προτεραιότητα μου και απήντησα: Η ΔΕΗ!
13. Πως θα χαρακτηρίζατε τη λογοτεχνική παραγωγή σήμερα;
Πλεονάζουσα.
14. Ποιο θεωρείτε πως είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός Best Seller;
Ο εκδοτικός οίκος και ακολουθεί ασθμαίνων ο συγγραφέας.
Πλεονάζουσα.
Ο εκδοτικός οίκος και ακολουθεί ασθμαίνων ο συγγραφέας.
15. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;
Το έντυπο, χωρίς να παραγνωρίζω το ηλεκτρονικό που συνεχώς βρίσκετε σε άνοδο.
16. Ποια συμβουλή θα δίνατε σ’ ένα νέο λογοτέχνη;
Να διαβάζει και να γράφει. Επειδή η γλώσσα μας είναι ανάδελφη, ο Έλληνας λογοτέχνης είναι καταδικασμένος να έχει και να χρησιμοποιεί και δεύτερη μητρική γλώσσα.
17. Τώρα ας περάσουμε στην πλευρά του αναγνώστη. Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διαβάσατε;
Συνεχώς διαβάζω.
19. Ποια είναι τ’ αγαπημένα σας βιβλία;
Όλα όσα έχω διαβάσει και τελειώσει.
Συνεχώς διαβάζω.
18. Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας συγγραφείς;
Υπήρξα πολύ καλός αναγνώστης και παραμένω. Δεν έχω κάνει διαχωρισμό συγγραφέων, αλλά μόνο καλό ή κακό βιβλίο πάλι σε προσωπική μου άποψη.
Όλα όσα έχω διαβάσει και τελειώσει.
20. Τελευταία ερώτηση. Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια στο χώρο της λογοτεχνίας;
Να εκδώσω και να πάνε καλλίτερα εκδοτικά τα τέσσερα βιβλία που έχω τελειώσει (εκτός της τετραλογίας μου).
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΓΕΩΡΓΑ
Ο Γεωργάς Δημήτριος γεννήθηκε το 1953 στη Κοκκινιά.
Μεγάλωσε στις γειτονιές της Κοκκινιάς και του Κορυδαλλού.
Ζει στην Αγία Βαρβάρα.
Αποφοίτησε από Δημόσια Ακαδημία Εμπορικού ναυτικού.
Έγινε ένας από τους νεώτερους διπλωματούχους Α΄ μηχανικούς, σε ηλικία 26 χρονών. Ταξίδεψε μέχρι το 1995 σε όλους τους τύπους των Εμπορικών πλοίων.
Από το 1995 έως το 2000 εργάστηκε ως Αρχιμηχανικός, σε ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα και στην Ελβετία.
Το 2003 συνταξιοδοτήθηκε και το 2006 σταμάτησε να εργάζεται και ασχολείται αποκλειστικά με το γράψιμο.
Είναι παντρεμένος με την Παρασκευή Κόκλα και έχει δυο παιδιά, το Σέργιο και τη Νεφέλη.
Το 2004 ξεκίνησε να γράφει και έχει ολοκληρώσει και εκδώσει μία τετραλογία, με γενικό τίτλο «Το 7 της λύτρωσης αργεί».
Το 1ο βιβλίο της τετραλογίας του με τίτλο «Της σποράς της μαύρης όργωμα» (1830 – 1891. Κυνουρία – Σπάρτη – Καλαμάτα – Πορταλιάνοι – Πάραθος Μεσσηνίας)
Εκδόσεις ΑλΔε.
Το 2ο βιβλίο της τετραλογίας του με τίτλο «Δάκρυα διαμάντια» (1915 – 1922.
Σύμη – Μάκρη, Λιβίσι, (Μικράς Ασίας) – Κύπρος – Σμύρνη – Εσωτερική Τουρκία.)
Εκδόσεις ΑλΔε.
Το 3ο βιβλίο της τετραλογίας του με τίτλο «Το 7 της λύτρωσης αργεί» (1900 – 1996. Χίος - Σμύρνη – Πειραιάς – Δραπετσώνα – Κοκκινιά – Κορυδαλλός). Εκδόσεις Αστάρτη.
Το 4ο βιβλίο (4ο της τετραλογίας) «Αλύτρωτα πνεύματα» (1822 – 1962 Χίος – Κάλυμνος – Αδριανούπολη – Μασσαλία – Σύμη – Μάκρη – Σμύρνη – Κρήτη – Αθήνα). Εκδόσεις Πνοή.
Το 2017 τιμήθηκε (εξελέγει παμψηφεί) και είναι μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών – ΕΕΛ
Το 2018 βραβεύτηκε, από το λογοτεχνικό περιοδικό ΚΕΛΑΙΝΟ, το βιβλίο «Αλύτρωτα Πνεύματα» ως το καλλίτερο του 2018
Έχει τελειώσει και παραμένουν ανέκδοτα τα βιβλία:
1) «Στολίζοντας τον Επιτάφιο» Ελλάδα 1938 – 1949
2) « Η Δυναστεία της κάθαρσης» Λάρισα 1770 – Batroun Λιβάνου 1917
3) «Θα ήταν άλλος» Βηρυτός 1918 – Βενεζουέλα 2000
4) «SAMSARA – Το Πράσινο Πέταλο» Θιβέτ – Ελλάδα 1950 – Αθήνα 2007
Μεγάλωσε στις γειτονιές της Κοκκινιάς και του Κορυδαλλού.
Ζει στην Αγία Βαρβάρα.
Αποφοίτησε από Δημόσια Ακαδημία Εμπορικού ναυτικού.
Έγινε ένας από τους νεώτερους διπλωματούχους Α΄ μηχανικούς, σε ηλικία 26 χρονών. Ταξίδεψε μέχρι το 1995 σε όλους τους τύπους των Εμπορικών πλοίων.
Από το 1995 έως το 2000 εργάστηκε ως Αρχιμηχανικός, σε ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα και στην Ελβετία.
Το 2003 συνταξιοδοτήθηκε και το 2006 σταμάτησε να εργάζεται και ασχολείται αποκλειστικά με το γράψιμο.
Είναι παντρεμένος με την Παρασκευή Κόκλα και έχει δυο παιδιά, το Σέργιο και τη Νεφέλη.
Το 2004 ξεκίνησε να γράφει και έχει ολοκληρώσει και εκδώσει μία τετραλογία, με γενικό τίτλο «Το 7 της λύτρωσης αργεί».
Το 1ο βιβλίο της τετραλογίας του με τίτλο «Της σποράς της μαύρης όργωμα» (1830 – 1891. Κυνουρία – Σπάρτη – Καλαμάτα – Πορταλιάνοι – Πάραθος Μεσσηνίας)
Εκδόσεις ΑλΔε.
Το 2ο βιβλίο της τετραλογίας του με τίτλο «Δάκρυα διαμάντια» (1915 – 1922.
Σύμη – Μάκρη, Λιβίσι, (Μικράς Ασίας) – Κύπρος – Σμύρνη – Εσωτερική Τουρκία.)
Εκδόσεις ΑλΔε.
Το 3ο βιβλίο της τετραλογίας του με τίτλο «Το 7 της λύτρωσης αργεί» (1900 – 1996. Χίος - Σμύρνη – Πειραιάς – Δραπετσώνα – Κοκκινιά – Κορυδαλλός). Εκδόσεις Αστάρτη.
Το 4ο βιβλίο (4ο της τετραλογίας) «Αλύτρωτα πνεύματα» (1822 – 1962 Χίος – Κάλυμνος – Αδριανούπολη – Μασσαλία – Σύμη – Μάκρη – Σμύρνη – Κρήτη – Αθήνα). Εκδόσεις Πνοή.
Το 2017 τιμήθηκε (εξελέγει παμψηφεί) και είναι μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών – ΕΕΛ
Το 2018 βραβεύτηκε, από το λογοτεχνικό περιοδικό ΚΕΛΑΙΝΟ, το βιβλίο «Αλύτρωτα Πνεύματα» ως το καλλίτερο του 2018
Έχει τελειώσει και παραμένουν ανέκδοτα τα βιβλία:
1) «Στολίζοντας τον Επιτάφιο» Ελλάδα 1938 – 1949
2) « Η Δυναστεία της κάθαρσης» Λάρισα 1770 – Batroun Λιβάνου 1917
3) «Θα ήταν άλλος» Βηρυτός 1918 – Βενεζουέλα 2000
4) «SAMSARA – Το Πράσινο Πέταλο» Θιβέτ – Ελλάδα 1950 – Αθήνα 2007
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Περιμένουμε τις απόψεις σας!